قوانین و مقررات گروه


مسئولیت کاربران:


1. مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران اعم از خدمات گیرنده، خدمات دهنده، کارگزاران و مشاوران از عدم رعایت همۀ قوانین و مقررات موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله؛ قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر)، برعهدۀ شخص متخلف بوده، و گروه زنجیره می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی گروه زنجیره به عمل آورد.
 2. هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به نام تجاری و اعتبار گروه زنجیره شود، تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و گروه زنجیره حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.
 3. به منظور مبادلۀ آسان اطلاعات، مسئولیت همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به گروه زنجیره ، از طریق سایت/اپلیکیشن گروه زنجیره توسط کاربر به عمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کند.
 4. مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده ها و پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده ها و پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

 

مسئولیت گروه زنجیره:


1. در صورت تخلف کاربران از قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین گروه و اعمال و رفتاری که حضور یک کاربر را برای گروه زنجیره ، سایر کاربران و اشخاص ثالث خطرناک نماید و یا مطلوب نباشد، گروه زنجیره طبق صلاحدید و تشخیص خود نسبت به حذف دسترسی کاربر مذکور از خدمات باشگاه اقدام خواهد نمود، در این صورت کاربر حق طرح هیچ‌گونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.
 2. هنگامی که کاربر از سرویس های گروه زنجیره استفاده می‌کند، مسئولیت ذخیره موقعیت مکانی محل انجام پروژه بر عهده گروه زنجیره است.
 3. اطلاعاتی که در گروه زنجیره ذخیره می‌شود در موارد زیر ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد و استفادۀ کاربر خدمات گیرنده یا خدمات دهنده/مشاور از سرویس های گروه زنجیره به منزلۀ قبول و اعطای اختیار به گروه زنجیره جهت استفاده و بهره‌برداری از اطلاعات فوق الاشعار به شرح زیر می‌باشد:
ارائه، نگهداری و بهبود کیفیت خدمات؛ برقراری ارتباط بین خدمات دهنده و خدمات گیرنده جهت تسهیل فرآیند انجام پروژه؛ به طور مثال خدمات دهنده/مشاور می‌تواند از شماره تلفن همراه خدمات گیرنده برای تماس و پرسیدن مکان دقیق استفاده کند. ارتباط گروه زنجیره با کاربر جهت اطلاع‌رسانی، کنترل کیفی، بررسی شکایات و غیره؛ شخصی‌سازی سرویس برای هر کاربر شامل ارائه پیشنهادهای ویژۀ هر کاربر؛ بدیهی است مسئولیت حفظ و نگهداری از تمامی اطلاعات فوق الاشعار برعهده گروه زنجیره می‌باشد؛ به نحوی که هیچ شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی غیر ذیصلاح حق دسترسی به اطلاعات مذکور را نخواهد داشت. صرفاً در صورتی که طبق درخواست و یا صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، اطلاعات کاربر (خدمات دهنده/مشاور و یا خدمات گیرنده) - اعم از اینکه به صورت مستقیم از سوی ایشان و یا به صورت خودکار جمع آوری و ضبط شده باشد - مطالبه شود، گروه زنجیره موظف به ارائه اطلاعات درخواستی به مراجع مذکور خواهد بود.

 

شرایط و مقررات حاکم بر روابط خدمات گیرنده با خدمات دهنده/مشاور/ گروه زنجیره:


 اطلاعاتی که کاربران مستقیما در گروه زنجیره ثبت می‌نمایند، بخشی از اطلاعاتی که گروه زنجیره ذخیره می‌کند اطلاعاتی است که کاربران به صورت مستقیم در فرآیند ثبت نام، ارسال درخواست، تماس با مرکز تماس و یا روش‌های مشابه در سامانه ثبت می‌کند. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، شماره تلفن ثابت، آدرس و اطلاعاتی از این دست می‌باشد. اطلاعاتی که در نتیجه استفاده کاربر از سرویس ذخیره می‌شود، علاوه بر اطلاعاتی که وی به صورت مستقیم در سامانه ثبت می‌کند، برخی از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفادۀ کاربر از سرویس تولید می‌شود نیز، در گروه زنجیره ذخیره خواهد شد.
 گروه زنجیره ممکن است اطلاعات مربوط به نحوه استفاده کاربران از نرم‌افزار موبایل و سایت گروه زنجیره را ثبت می‌کند. از این اطلاعات برای بهبود کیفیت خدمات استفاده می‌شود. اطلاعات مربوط به دستگاه مورد استفاده و شبکه اینترنت گروه زنجیره ممکن است اطلاعات مربوط دستگاهی که کاربر از طریق آن از سامانه استفاده می‌کند (تلفن همراه، تبلت و غیره) از جمله نوع دستگاه، سیستم عامل، مشخصات سخت‌افزاری و همچنین اطلاعات مربوط به روش اتصال کاربر به اینترنت از جمله شبکه ۳G، وای‌فای(WiFi)   و غیره را ذخیره کند.
 تمامی اطلاعات کاربران بعنوان اطلاعات محرمانه نزد گروه زنجیره محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقامات قضایی.
 خدمات گروه زنجیره ممکن است با مشارکت خدمات گروههای دیگری ارائه شود که گروه زنجیره کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر می‌پذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و گروه زنجیره مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این گروه ها ندارد. کاربر می‌پذیرد که متن حریم شخصی گروه زنجیره را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است. کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین جمهوری اسلامی ایران است.
 • خدمات دهندگان و مشاوران باید خدمات توافق شده با خدمات گیرنده را در زمان توافق شده ارائه نمایند. در صورتی که خدمات توافق شده ارائه نشود و خدمات گیرنده به این موضوع اعتراض نماید، گروه زنجیره وجه پرداخت شده از سوی خدمات گیرنده بابت خدمات توافق شده بین خدمات دهنده/مشاور با خدمات گیرنده را به خدمات گیرنده عودت می‌دهد.
 • مسئولیت سوء مشاوره یا ارائه مشاوره اشتباه به خدمات گیرنده بر عهده خدمات دهنده یا مشاور است.
• در صورتی که خدمات توافق شده با تأخیر نسبت به مهلت توافق شده ارائه شود و خدمات گیرنده ظرف مدت 48 ساعت پس از ارائه خدمات به این موضوع اعتراض نماید گروه زنجیره مختار است که تمام یا بخشی از وجه پرداخت شده از سوی خدمات گیرنده بابت خدمات توافق شده بین خدمات دهنده/مشاور و خدمات گیرنده را به خدمات گیرنده عودت دهد.
 • خدمات دهندگان و مشاوران در صورت کامل نبودن اطلاعات ارسالی از سوی خدمات گیرنده، تنها در صورتی می‌توانند به درخواست‌های خدمات گیرنده پاسخ دهند که خود مسئولیت کسب اطلاعات کافی از آن‌ها را بر عهده بگیرند. گروه زنجیره معتقد است که خدمات دهنده و مشاور باید کمبود اطلاعات را تشخیص دهد و در جهت کسب اطلاعات، سوالات لازم را از خدمات گیرنده بپرسد. این مسئولیت حقی برای خدمات گیرندگانی که اطلاعات کامل ارائه نکرده‌اند ایجاد نمی‌کند اما برای گروه زنجیره این حق را ایجاد می‌کند که درباره ادامه عضویت یا لغو عضویت خدمات دهنده، مشاور یا خدمات گیرنده تصمیم‌گیری کند.
 • خدمات گیرنده و خدمات دهنده/مشاور با عضویت در وب سایت گروه زنجیره به نشانی www.zanjire.org ، شرکت داده پردازی گروه زنجیره که در این جا " گروه زنجیره " نامیده می‌شود را به عنوان داور مرضی‌الطرفین در حل اختلافات خود پذیرفته‌اند. رأی گروه زنجیره در حل اختلاف خدمات گیرنده و خدمات دهنده/مشاور لازم الاجراست.
 • زمان درج متن و محتوای حاوی خدمات خدمات دهنده/مشاور در پاسخ به درخواست خدمات گیرنده در گروه زنجیره به منزله زمان تحقق ارائه خدمات خدمات دهنده/مشاور است. در صورتی که خدمات دهنده یا مشاور در جایی خارج از گروه زنجیره به خدمات گیرندگان پاسخ دهد، گروه زنجیره به اختلافات طرفین رسیدگی نخواهد کرد و مسئولیت ارتباطات طرفین و تحویل خدمات خارج از محیط گروه زنجیره به عهده خودشان است.
 • وجوه دریافت شده از خدمات گیرندگان و خدمات دهندگان بابت هزینه خدمات/مشاوره نزد گروه زنجیره باقی می‌ماند و گروه زنجیره پس از ارائه خدمات از سوی خدمات دهنده یا مشاور، هزینه را به خدمات دهنده یا مشاور پرداخت می‌کند.
 • قیمت‌های حداقلی ارائه خدمات توسط خدمات دهندگان، مشاوران به خدمات گیرندگان در بخش خدمات ارائه شده است.

 


زنجیره؛ توسعه هوشمند